News in Bet-Nahren, Assyria

Assyrian Girl Kidnapped in Nineveh, Assyria (Northern Iraq)
Assyrian Man Murdered in Baghdad, Iraq

Posted: Friday, October 03, 2003 at 09:40 PM CT


Assyriaاختطاف فتاة آشورية من قبل أحد أرباب النظام العراقي المقبور في محافظة نينوى، ومحافظ نينوى المنتخب يتستر على المجرم .

يوم السبت 19/7/2003 تعرضت الفتاة هيلدا زهير اسطيفان ذات 16 ربيعا، إلى عملية اختطاف أمام دارها في حي المثنى، من قبل أحد أبناء عمومة رئيس النظام العراقي المقبور صدام حسين، المدعو محمد ضياء الدين جاسم الناصري والذي شغل والده رتبة فريق ركن في الجيش العراقي وكذلك مسؤول تنظيمات حزب البعث المقبور في نينوى وأنبار المكتب  العسكري . وعمه المدعو رمزي جاسم الناصري مسؤول فدائيي صدام في العراق .

وقد راجع ذوي الفتاة المختطفة دار المدعو ضياء الدين الناصري لاسترجاع الفتاة لكنه ردهم بعدم خشيته من اتخاذ أي فعل قانوني تجاهه، وفي ذلك الحين راجع ذوي الفتاة محافظة نينوى والتقوا بشخص المحافظ غانم سلطان البصو لكونه يتمتع بعلاقات وعلى معرفة بالمدعو ضياء الدين الناصري حيث كانا الاثنين من ضباط الجيش العراقي المنحل، كما أن المدعو ضياء الدين الناصري كان قد وقف بجانب المحافظ غانم البصو لدى رئيس النظام العراقي المخلوع صدام حسين عند إعدام  شقيقه في المحاولة الانقلابية المعروفة، لكن  المحافظ غانم البصو  رد ذوي الفتاة وحولهم إلى الشرطة لاتخاذ اللازم دون أن يتدخل شخصيا في استرجاع الفتاة وهو القادر على ذلك (لكنه رد الإحسان إلى المدعو ضياء الدين جاسم الناصري !!) فالإحسان لا يرد إلا بالإحسان ، علما أنه على علم ويقين إن  الشرطة المحلية لا حول لها ولا قوة في تنفيذ القوانين تجاه المسؤولين في النظام العراقي السابق، حيث هؤلاء مازالوا يمتلكون النفوذ والسلطة على الإدارة المحلية وعلى أجهزة الشرطة بشكل خاص في إطار لا حدود له ، وفي هذه الأثناء مازالت عائلة الفتاة هيلدا تنشد كل الخيرين من أجل مساعدتهم والضغط على الإدارة المحلية  للإفراج عن ابنتهم وإلقاء القبض على المجرمين الذين مازالوا يعيثون الفساد في البلاد .


An Assyrian Man Murdered at Al-Sadeq Dairy Factory, Baghdad, Iraq.

BAGHDAD, Iraq (APP) On July 2nd, 2003, a criminal assault was committed with hand of hatred toward humanity against Mr. Fawzi Hormiz Shaayouka during the night at Al-Sadeq Dairy Factory in Baghdad.

The criminals who poured their hatred on Faqzi and his nephew, who is in hospital recovering from multiple stab wounds, has been previously discharged from the said factory.

They are well known to the police force. They had fled to Diyala region where they sought refuge with their tribe for protection in the absence of an executive authority in Iraq.

The late Fawzi Jabro Hormiz Shaayouka is leaving behind his wife and three daughters; Valentina 8 years old, Fabiana 4 years old and Flona 2 years old.

The continuation of crimes against our people is alarming, and the seriousness of forcing our people to leave their businesses and houses, especially in the southern governorates after threats from individuals belonging to certain political faction, is also alarming as it reaches many of our people who are choosing to leave every thing behind for their lives.



News Conference

News in Bet-Nahren, Assyria Archives


Do you have any related information or suggestions? Please email them.
Atour: The State of Assyria. Terms of Use.